PlayMakers

PLAYMAKERS | НОВИ ПРОЈЕКАТ УЕФА ЗА РАЗВОЈ ЖЕНСКОГ ФУДБАЛА

13.02.2020.

УЕФА и Дизни покрећу НЕВИЂЕНУ иницијативу да подстакну више девојчица у Србији да играју фудбал кроз Playmakers

 

Playmakers користи иновативни приступ који укључује омиљене Дизнијеве ликове како би се што више девојчица забавило кроз редовну физичку активност и фудбал

 

УЕФА и Дизни су се удружили како би развили револуционарни фудбалски програм који користи Дизнијеве светски познате приче за подстицање девојчица на редовно вежбање и стварање дугорочне љубави према фудбалу.

Инспирисан академским истраживањима која показују позитивну улогу приповедања у мотивисању деце да се баве спортом, Playmakers такође има за циљ да повећа број девојчица које испуњавају минималне стандарде физичке активности Светске здравствене организације – тренутно само 16%.

Фудбалски савез Србије, као један од седам националних савеза чланова УЕФА, биће први који ће представити „Playmakers“ кроз школе, клубове и локалне заједнице, а са жељом да заинтересује што већи број девојчица узраста од 5-8 година које тренутно не играју фудбал.

 

Кретање, тимски рад, машта

За разлику од традиционалних, сваки од десет почетних тренинга у оквиру Playmakers програма прати приповедање Дизнијевог и Пиксаровог хита – Невиђени 2.

Опремљени фудбалским лоптама, маркерима и чуњевима, специјално обучени тренери охрабрују девојчице да кроз улоге популарних ликова, попут Еластичне, Виолете, Господина Невиђеног и Муњослава, оживе акционе сцене филма помоћу кретања, тимског рада и њихове маште.

У првим тренинзима Playmakers се фокусира на изградњу самопоуздања девојчица, подстичући креативно размишљање и комуникацију са својим другарицама. Кроз касније тренинге девојчице се упознају са основним фудбалским вештинама на забавни и маштовит начин.

”Бити једна од првих земаља које учествују у у овом паневропском програму својеврсна је потврда посвећености фудбалу у Србији. Ако нам је истински циљ да укључимо што више девојчица у спорт, морамо бити свесни окружења и околности које ће нам помоћи у тој намери.

Истраживања показују да приступ тренера вођен приповедањем, као и тренерова некомпетитивност и спремност на сарадњу, повећавају интересовање деце за укључивање у спорт. Наши тренери су посвећени и спремни да се укључе у програм и радујемо се почетку тренинга широм наше земље у 2020. години.” – истакао је Јован Шурбатовић, генерални секретар ФС Србије.

Немања Матић, заменик капитена фудбалске репрезентације Србије и ас Манчестер Јунајтеда, рекао је: ”Фудбал и Дизни у истој реченици измаме ми осмех на лице. Када сам био дете често сам гледао Дизнијеве филмове када нисам на терену, а данас исто то радим са својом децом. Надам се да ће овај програм подстаћи девојчице да се укључе у фудбал, а као отац и професионални спортиста овом програму дајем пуну подршку.”

Јована Стојановић, репрезентативка Србије, рекла је: ”Одрасла сам гледајући Дизнијеве филмове и фудбалске утакмице. Тада нисам могла ни да замислим да ће једнога дана ово двоје бити повезани. Драго ми је што УЕФА толико пажње посвећује женском фудбалу у последњих неколико година, а сада сам одушевљена што ће и Дизни бити део наше приче. Надам се да ће овај програм привући велики број девојчица да се заљубе у наш дивни спорт.”

 

Истраживање учења базираног на игри финансирано од стране УЕФА

Учење базирано на игри је у срцу јединственог приступа Playmakers који је направљен у складу са научном оценом Leeds’ Beckett универзитета у Енглеској, коју је наручила УЕФА. Ова оцена је базирана на академском истраживању о томе шта мотивише девојчице да учествују у спорту, проналазећи најбоље праксе у тренерским методама како би креирали безбедно окружење за учење. Налази овог истраживања посебан нагласак стављају на предности учења заснованог на игри.

Програм је такође резултат размене искуства и знања са Енгелским фудбалским савезом, који тренутно спроводи програм ” Shooting Stars” у партнерству са Дизнијем.

Време за акцију

Playmakers представља први корак у остварењу главних циљева УЕФА стратегије за развој женског фудбала ”Време за акцију” – да се дуплира партиципација девојчица и жена у фудбалу до 2024. године.

”Дужност УЕФА као Европске фудбалске организације је да мотивише девојчице да играју фудбал” додао је председник УЕФА Александер Чеферин, ”Кроз ово партнерство са Дизнијем, отворићемо фудбал за онај део популације који до сада није био укључен у наш спорт.”

 

Дизнијева посвећеност здравом начину живота

Широм Европе, Блиског Истока и Африке, Дизни одликује дугогодишња посвећеност здравом животу, користећи приповедање да би активирао породице и едуковао и инспирисао децу да се здраво хране. То је довело до различитих партнерстава у инспиративним кампањама, попут Јавног здравства Енглеске ”Десетоминутно размрдавање” које је инспирисало два милиона деце да се ”активирају” и региструју више од 100 милиона додатних минута физичке активности.

У Пољској, Дизни је објавио своју успешну иницијативу #GetMovingWithDisneyJunior, кампању коју су предводили локални спортски шампиони, а која је допрла до више од 30.000 младих. Кампања је укључивала стварање више од 30 филмова у којима су деца вежбала заједно са Дизни Јуниор ликовима.

Никол Морс, потрпедседница интегративног макретинга Дизни ЕМЕА: ”Ова сјајна Playmakers иницијатива је још један одличан пример Дизнијеве дугорочне опредељености да помогне будућим генерацијама да воде здравији начин живота. Користећи наше драге ликове и приче заиста можемо направити разлику и надахнути породице и децу да буду активнији. Због тога смо веома поносни што ћемо партнерством с УЕФА на првом паневропском фудбалском програму за девојчице охрабрити све више и више девојчица широм региона да се активирају, изграде самопоуздање и учествују у игрању фудбала, а све у окружењу које је посебно дизајниран за њих.”

Поред Србије, Playmakers ће овог пролећа бити покренут у Аустрији, Белгији, Норвешкој, Пољској, Румунији и Шкотској, пре него што се покрене и у осталим земљама Европе.

За више информација посетите: fss.rs/playmakers

Playmakers материјале можете преузети овде.